Karácsony: kellemetlenségek nélkül is lehetséges!

Az év végi hajtás, bevásárlási roham és a megszokottól eltérő étkezés rányomhatja a bélyegét az ünnepekre is. Ilyenkor igazi kihívás megtartani jó közérzetünket és egészségünket. Ezek az egészségtippek segíthetnek, hogy Szentestére ne csak a lakás ragyogjon, hanem testünk, lelkünk is, vagy legalábbis kellemes közérzettel teljen a karácsony.

1. Friss levegő

A leghidegebb télben is nyisd ki az ablakot és engedj be egy kis friss levegőt. Jó időben menj ki sétálni egyet vagy ülj le a napsütésben és végy egy nagy levegőt, ezzel felfrissítheted a keringésed. Ezzel a folyamattal enyhítheted a felgyülemlett stressz és feszültséget, valamint támogathatod az immunrendszered működését is.

2. Ha eleged van a hidegből

Melegítsd fel egyszerre a tested és a lelked gyömbérgyökérből készült teával! A tea elkészítése igen egyszerű, csak vágj apróra egy ujjperc méretű gyömbért és forrázd le. Ha szükséges ízesítsd mézzel vagy steviával, de anélkül is kellemes az íze.

3. Takarítás karácsony előtt

Ne hagyd a karácsony előtti utolsó pillanatra! Sok felesleges idegeskedést megspórolhatsz, ha elosztod a feladatokat, és nem az utolsó napra hagyod az egészet. A nagytakarítás egy egész napot is igénybe vehet, és a Szenteste előtti napokban jellemzően megszaporodnak a tennivalók. Kezdd el már most a takarítást. Ráadásul, ha már most elkezdesz készülni az ünnepre, akkor lesz időd a kedvenc családi programokra. Legyen ez egy karácsonyi színházi előadás, egy karácsonyi vásár, vagy egy családi korcsolyázás.

4. Mérgező légfrissítők helyett

Egyetlen egészséges, közepes méretű növény 10 négyzetméternyi iroda vagy lakórész levegőjét képes jelentősen javítani. A növények természetes légfrissítők. Használj növényeket a mérgező ipari spray-k helyett. A meghitt karácsonyi hangulat megteremtéséhez használj 100%-os illóolajokat. Amellett, hogy kellemes illatot varázsol a lakásba, javítják a hangulatot és hatákonyan csökkentik a stresszt is.

5. Stresszoldás vitaminokkal

A vitaminhiány először mindig pszichológiai tünetként jelentkezik. Ezek között szerepelhet például az ingerlékenység, a stressz, a harag, és hogy az ember nehezen birkózik meg az otthoni, illetve a munkahelyi problémákkal. A b-vitaminoknak, a magnéziumnak, és a C-vitaminnak stresszoldó hatása van. Mivel a vitaminok és az ásványi anyagok együtt, rendszerben fejtik ki a hatásukat, érdemes olyan multivitamin készítményt keresned, ami tartalmaz legalább 500-1000 mg C-vitamint, az összes B-vitamin fajtát legalább 25mg mennyiségben, és legalább 100-200 mg magnéziumot.

6. Felszedett kilók nélkül is telhet a karácsony!

Van valami, ami sokat segíthet: evés előtt fél órával fogyassz spirulina és chlorella algát, minél nagyobb mennyiségben. 4-5 gramm spirulina és 1-2 gramm chlorella már jól megteszi. Nem csupán a kalóriákat blokkolja, hanem a bőséges étkezés során felszabaduló méreganyagoktól is megóvja a szervezeted.

7. Ünnepek emésztési problémák nélkül

A karácsonyi egészségtippek közt utoljára, de nem utolsósorban az emésztéssel foglalkozunk. A papaya az egyik legjobb emésztésgyorsító táplálék. A benne található enzim képes helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, így megkönnyíti az emésztést, a legújabb kutatások szerint pedig koleszterincsökkentő és vércukor-szabályozó tulajdonsága sem elhanyagolható.

Névjegy Szabó Zsófia

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.