Küzdelem a krónikus ízületi fájdalom ellen

Egy felmérés szerint a 18 év feletti felnőttek 25%-a szenved ízületi problémákkal. A krónikusan sajgó térdek, könyökök, és derekak ugyanannyi gondoskodást igényelnek, mint például az immunrendszerünk. Van pár élelmiszer, melyek segítenek  az ízületi fájdalom ellen…

Ezek az ételek  – gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító tulajdonságukkal –  javítják a szervezet azon képességét, hogy az ízületi fájdalmakat kezeljék és megakadályozzák a későbbi súlyosabb problémákat:

Bogyós gyümlölcsök

A sötét színű bogyós gyümölcsök antioxidáns és gyulladásgátló hatással rendelkeznek. A cseresznye például igen jó eredményt mutat a hirtelen fellépő krónikus fájdalom esetében.

Hal

Egyes halfajták kiváló Omega 3 források. Az omega 3 zsírsavak nemcsak segítenek megelőzni a gyulladást, de javítják a már kialakult betegséggel küzdők állapotát és lelassítják az ízületek további kopását is. Egyre több egészségügyi szakértő javasolja, hogy legalább heti két alkalommal fogyasszunk halat. Kiváló Omega 3 forrás a makréla, tonhal, hering és a lazac. Az  omega-3 fogyasztható kapszulás változatban is, ha a friss hal beszerzése nem megoldható.

Citrusfélék

A citrusfélék azon felül, hogy remek C-vitamin források, kálium, folsav, kalcium, niacin, magnézium, réz, foszfor, B1- és B6-vitamin tartalommal is rendelkeznek. Ezek együtt támogatják az egészséget és segítik az ízületi gyulladás és fájdalom csökkentését.

Mandula

A mandula omega-3-ban gazdag, ami, mint már volt szó róla, segít csökkenteni a gyulladást. Antioxidáns tulajdonsággal rendelkezik, különösen magas E-vitamin tartalma miatt. Az E-vitamin jól ismert antioxidáns, amely tulajdonsága alkalmassá teszi a sejteket károsító szabad gyökök semlegesítésére.

Kókuszolaj

A kókuszolaj nem csak segít enyhíteni a gyulladást és a fájdalmat, hanem ezen felül hidratálja a szöveteket, védelmet nyújt a gombák, baktériumok, vírusok ellen is. Alkalmazható helyileg, vagy belsőleg is.

Csipkebogyó

A csipkebogyó a gyepűrózsa (vadrózsa) bogyója jelentős mértékben enyhíti az ízületi gyulladást. A C-vitaminon kívül számos olyan anyagot tartalmaz, amelyet az emberi szervezet kiválóan tud hasznosítani: pektin, flavonoidok, alma- és citromsav, cseranyag, A vitamin.

A legjobb a csipkebogyó és a többi tápanyag  hatékonysága mellett az, hogy recept nélkül elérhető bárki számára, miközben semmi mellékhatással nem kell számolni, ami nem mondható el a fájdalomcsillapítókról.

forrás: naturalnews

Névjegy Vitaminkirály (MJ)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.