6 egészségtelen szokás, ami puffadást, emésztési zavarokat és refluxot okozhat

Emésztési zavarokat okozó szokásaink…

Az senkinek sem újdonság, hogy napjainkban egyre több az olyan rossz szokás, amelyek rontják az egészségüket. Ezek már annyira beépültek a mindennapokba, hogy fel sem tűnnek. Melyek azok szokások, amik rossz hatással vannak az emésztésünkre és emésztési zavarokat vagy akár savas refluxot is okozhatnak?

6 egészségtelen szokás ami puffadást, emésztési zavarokat és savas refluxot okozhat:

1. Stressz

Mindenki tudja, hogy a stressz rossz hatással van a szervezetünkre. De vajon azt tudod, hogy a fokozott stressz hatására felerősödhetnek a reflux tünetei? A stressz növeli a kortizol (stresszhormon) termelését, ami az emésztés működését befolyásolja. A stressz enyhítésére használj különböző stresszoldó technikákat, mint a légzéstechnika, a jóga, B-vitaminok, citromfű vagy az akupunktúra, bármi ami hatékonynak tűnik.

2. Emésztési zavarokat okoz az Alkohol?

Az alkohol közismerten puffadást okozhat. Ezt okozhatják az árpa-, búzasörök vagy egyszerűen más alkoholok is. Persze jól esik néha egy-egy hűsítő sör. De ezt fogyaszd mértékkel, inkább igyál több limonádét, vagy tiszta vizet és kerüld el az emésztési zavarokat.

3. Szénsavas italok

A szénsavas italokat sokan azért isszák, hogy üdítsenek, frissítsenek, amikor szomjúságot éreznek. Azon felül, hogy tele vannak vagy cukorral, vagy fruktózzal olyan anyagokat tartalmaznak, melyek gyomorégést okozhatnak. A legjobb üdítő szomjúság ellen a tiszta víz. Amennyiben ez unalmas, csavarj bele egy citromot vagy narancsot. Ha nem elég édes, ízesítsd steviával.

4. A túlevés emésztési zavarokat okoz

Ez most épp aktuális, mivel a közelgő nyaralások a pihenés mellett a sok kajálásról szólnak, főleg amikor az ember igyekszik kihasználni a svédasztalos ebédek, vagy vacsorák előnyeit. A túl sok evés azonban puffadást okozhat, mivel ilyenkor az emésztőrendszer egyszerre van nagy terhelésnek kitéve. Egyél többször, kevesebbet, kevesebb húst és tejterméket, ezzel szemben fogyassz több zöldséget.

5. Dohányzás

A dohányzással sok káros anyag kerül a szervezetbe. Ezek a káros anyagok gyengítik azt az izmot, ami összeköti a gyomrot a nyelőcsővel és felelős megakadályozni az étel visszaáramlását a gyomorból a nyelőcsőbe.

6. Kevés folyadék bevitel

Az egyik leggyakoribb rossz szokás, a túl kevés folyadékbevitel. Pedig az elégtelen vízfogyasztás nagyon sok betegséggel függ össze. A szerveztünk normális működése nem csak a vitaminoktól ásványi anyagoktól és egyéb tápanyagoktól, hanem a megfelelő vízfogyasztástól is függ. Az emésztőrendszeri betegségeknél is közrejátszik a vízhiány. Figyelj oda a megfelelő folyadékbevitelre és előzd meg az emésztési zavarokat.

Magosi Judit szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .