A lecitin fogyasztása szuper előnyökkel jár

A lecitin egy olyan anyag, ami természetes módon megtalálható a szervezet szöveteiben.

A lecitin zsírsavakból áll, és sokféle kereskedelmi és orvosi felhasználásra alkalmas. Emulgeálószerként működik, ami azt jelenti, hogy szuszpendálja, „kiválasztja” a zsírokat és olajokat, és megakadályozza, hogy más anyagokkal keveredjenek.

A lecitin-kiegészítők általában napraforgómagból, tojásból vagy szójababból származnak. A szója messze a leggyakrabban használt összetevő a kiegészítők előállításához. Néha állati zsírokat, halat és kukoricát is használnak.

Nézzük a lecitin előnyeit!

1, Csökkenti a koleszterint

Legismertebb előnye a koleszterinszint-csökkentő képessége. A kutatók felfedezték, hogy a szójalecitin hozzájárulhat a HDL (jó) koleszterinszint emeléséhez és az LDL (rossz) koleszterinszint csökkentéséhez.

2, Javítja a szív egészségét

Egy tanulmány szerint – melyben a résztvevők szójakészítményeket kaptak – a szójából származó lecitin javíthatja a szív- és érrendszer egészségét, különösen akkor, ha már fennáll a magas vérnyomás vagy a szívbetegség kialakulásának kockázata

3, Segíti a szoptató anyákat

Egyes szakértők a lecitint ajánlják megoldásként a visszatérő csatornadugulások megelőzésére. Egy kanadai szervezet például napi négyszer 1200 milligrammos adagot ajánl ennek az előnynek a megtapasztalásához.

Feltételezik, hogy csökkentheti az anyatej viszkozitását, így kevésbé valószínű, hogy eltömíti a tejcsatornákat a mellben.

Ez a megoldás azonban nem az eltömődött tejcsatornák kezelésére szolgál. Kezeld a csatornákat:

  • meleg borogatás alkalmazása
  • masszázs
  • extra leszívás, ha szükséges

4, A lecitin segít javítani az emésztést

Fekélyes vastagbélgyulladásban szenvedő betegeknél tesztelték az emésztés javítására. Emulgeáló tulajdonságai hozzájárulnak egy láncreakcióhoz, amely javítja a nyálkahártyát a bélben, megkönnyíti az emésztési folyamatot és védi az emésztőrendszer érzékeny nyálkahártyáját.

Fogyasztását akkor is érdemes megfontolni, ha irritábilis bélszindrómád vagy más olyan állapotod van, amely befolyásolja az emésztési folyamatot.

5, Segíthet a demencia tüneteinek leküzdésében

A lecitin kolint tartalmaz, ami egy olyan vegyi anyag, amit az agy kommunikációhoz használ. A klinikai kutatások azt sugallják, hogy a kolinban gazdag étrend élesebb memóriához vezethet, és segíthet az Alzheimer-kórban szenvedőknek.

Az olyan kolint tartalmazó lipid anyagok, javíthatják az agy működési útjait. Vannak ellentmondó bizonyítékok arra vonatkozóan, hogy a lecitint lehet-e használni neurológiai és idegrendszeri betegségekben szenvedők kezelésére, de ezen előnyére vonatkozó kutatások ígéretesek.

6, A lecitin nyugtatja és hidratálja a bőrt

Egyes bőrápoló termékek összetevői között is megtalálható. Bőrpuhítóként használják, sima érzetet biztosítva a bőrnek a hidratáltság helyreállításával. A legtöbb ilyen termékben hidrogénezett lecitint találhatsz

Nincs sok bizonyíték arra, hogy önmagában alkalmazva képes gyógyítani a pattanásokat és az ekcémát – bár egyesek erre használják. A kapszulák fogyasztása azonban javíthatja a bőrt, mivel tonizálja és stimulálja a test más részeit.

Forrás: www.healthline.com

Szabó Zsófia szerzőről

2 thoughts on “A lecitin fogyasztása szuper előnyökkel jár”

  1. Van annak vagy ötven éve, amikor valamilyen likőrben (talán dió?) lehetett kapni szójalecitint, aminek rendkívül jó közérzet javító hatása volt. Lehet most ilyesmit kapni?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .