Immunerősítő gyógynövények, amikből immunitást fokozó teát készíthetsz

Az immunerősítő gyógynövények segíthetnek a betegségek leküzdésében

Az immunrendszer fenntartása kulcsfontosságú az egészség megőrzéséhez és a fertőzések elkerüléséhez. A friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása mellett különböző gyógyteákkal is erősítheted az immunrendszered. Az immunerősítő gyógynövények minden évszakban segíthetnek abban, hogy egészséges maradhass.

Sok gyógynövény segít leküzdeni a betegségeket okozó szereket, például a baktériumokat és a vírusokat. Egyéb egészségügyi előnyöket is kínálnak, köszönhetően a rengeteg bioaktív összetevőnek.

1, Az immunerősítő gyógynövények közül az első a bodza

A bodza a bodza cserje sötétlila gyümölcse. Gazdag antocianinokban, amelyek antioxidáns és gyulladáscsökkentő tulajdonságukról ismertek. A bodzának antimikrobiális tulajdonságai is vannak, ezért sok megfázás és influenza elleni gyógyszer gyakori összetevője. A bodza egészségre gyakorolt előnyeit tea, kiegészítők vagy szirup formájában is kihasználhatod. Ezek pedig a legtöbb egészséges élelmiszerboltban megtalálhatók.

Bodza teát otthon is készíthetsz. Önts vizet és szárított bodzát egy lábasba és melegítsd addig, amíg forrni nem kezd. Csökkentsd a hőt, és párold körülbelül 30 percig. Ezután hagyd lehűlni körülbelül egy órán át, és fogyasztás előtt szűrd le.

2, Echinacea

Az Echinacea, vagy más néven kasvirág egy vírusellenes és antibakteriális tulajdonságairól jól ismert gyógynövény. Az influenza elleni gyógyszerekben előszeretettel használják. Echinacea tea készítéséhez tedd az echinacea virágait, leveleit vagy gyökereit egy teáscsészébe. Önts körülbelül 2-3 deciliter forró vizet a növény részeire. Hagyd ázni amíg gondolod. Minél tovább ázik, annál nagyobb lesz a tea hatékonysága. A kasvirág esetében fontos megjegyeznünk, hogy kapszula formájában a leghatékonyabb a fogyasztása, hiszen zsírban oldódó hatóanyagok vannak benne, amik teaként kevésbé szívódnak fel.

3, Hibiszkusz

A hibiszkusz növények nagy, színes virágaikról ismertek. Ezek a virágok magas C-vitamint tartalommal bírnak, amely kiváló immunitásnövelőként ismert. A C-vitamin stimulálja a fehérvérsejtek termelését, amelyek megvédenek a fertőzésektől. A C-vitamin ezen sejtek hatékonyabb működését is segíti. Hibiszkusz tea készítéséhez a virágokat 15-20 percig forrásban lévő vízben áztasd.

4, Az immunerősítő gyógynövények között a gyömbér?

A gyömbér a gyomorpanaszok, az émelygés és az egyéb emésztési problémák kezelésére szolgáló gyógyszer. A gyömbér emellett kiválóan javítja immunitást, különösen hideg évszakok és influenza idején, így jól megállja a helyét az immunerősítő gyógynövények között is.

Gyömbér tea készítéséhez áztasd a gyömbér szeleteket 10 percig. Fogyasztás előtt szűrd le. A gyömbért az étkezéseid során is fogyaszthatod, hogy megerősítsd a fertőzések elleni természetes védekezőképességed.

5, Kamilla

Egy folyóiratban közzétett 2005-ös tanulmány szerint a kamilla tea fogyasztása a hippurát vizeletszintjének jelentős emelkedésével jár. A hippurát egy olyan bomlástermék a vizeletben, ami megnövekedett antibakteriális aktivitással függ össze. Ez megmagyarázhatja, hogy a kamillatea miért segíthet az immunrendszer fellendítésében és a fertőzések elhárításában. Igaz, hogy a kamilla méltán foglal helyet az immunerősítő gyógynövények között, emellett a kamillatea kiválóan alkalmas relaxáció előidézésére is.

Kamilla tea készítéséhez három-négy evőkanál kamilla virágot áztass meleg vízben öt percig.

6, Citromfű

A citromfű egy citromillatú gyógynövény, amely ugyanabból a családból származik, mint a menta. Magas C-vitamin-tartalma miatt fokozhatja az immunitást. Vágd fel a citromfű levelét, és 10 percig áztasd őket a tea készítéséhez.

7, A borsmenta az utolsó az immunerősítő gyógynövények sorában

A borsmenta mentolt tartalmaz, egy olyan vegyületet, amely segít az orrmelléküregek kitisztításában. A mentol enyhítheti az émelygést is, amelyet a megfázás okozhat. Áztass friss borsmenta leveleket három-öt percig – a kívánt erősségtől függően – borsmenta tea készítéséhez. Kívánt esetben adj hozzá citromlevet vagy nyers mézet.

Forrás: www.health.news

Szabó Zsófia szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .