9 karácsonyi tipp, hogy kellemetlenségek nélkül teljenek az ünnepek

Az év végi hajtás, a bevásárlási roham és a megszokottól eltérő étkezés rányomhatja a bélyegét az ünnepekre is. Ilyenkor igazi kihívás megtartani jó közérzetünket és egészségünket. Ezek a karácsonyi egészségtippek segíthetnek, hogy Szentestére ne csak a lakás ragyogjon, hanem testünk lelkünk is, vagy legalábbis kellemes közérzettel teljenek az ünnepek.

1. Friss levegő

A leghidegebb télben is nyisd ki az ablakot és engedj be friss levegőt a helységbe, ahol tartózkodsz. Jó időben menj ki és sétálj egyet vagy ülj le a napsütésben és nagy levegővétellel frissítsd fel keringésed. Miközben ezt végzed, azon felül, hogy enyhíted a stresszt, az immunrendszerednek a munkáját is támogatod.

2. Ha eleged van a hidegből

Melegítsd fel egyszerre a tested és a lelked gyömbérből készült teával! Csak vágj apróra egy ujjperc méretű gyömbért és forrázd le. Ha szükséges ízesítsd mézzel vagy steviával, de anélkül is kellemes az íze. Belülről kifelé fogja felmelegíteni a tested.

3. Vásárlás

A karácsonyi egészségtippek között az egyik legfontosabb, hogy ne hagyd az utolsó pillanatra! Írj listát, és időben szerezd be az ajándékokat! Nincs annál rosszabb, amikor 24-e délelőtt ajándékokért rohangál az ember, ahelyett, hogy már a családdal lenne. A nagy forgalmú bevásárlóközpontok helyett rendeld meg kényelmesen az ajándékokat az interneten keresztül! Mivel a posta forgalma is megsokszorozódik a karácsonyi időszakban, ezért érdemes jóval előre elküldeni a megrendelést, és nem az utolsó hétre hagyni.

4. Takarítás

Ne hagyd az utolsó pillanatra! Sok felesleges idegeskedést megspórolhatsz, ha elosztod a feladatokat, és nem az utolsó napra hagyod az egészet. A nagytakarítás egy egész napot is igénybe vehet, és a Szenteste előtti napokban jellemzően megszaporodnak a tennivalók. Kezdd el már most a takarítást. Sok idegeskedést megspórolhatsz vele. Ráadásul, ha már most elkezdesz készülni az ünnepre, akkor lesz időd a kedvenc családi programokra.

5. Mérgező légfrissítők helyett

Egyetlen egészséges, közepes méretű növény 10 négyzetméternyi iroda vagy lakórész levegőjét képes jelentősen javítani. A növények természetes légfrissítők. Használj növényeket a mérgező ipari spray-k helyett. A meghitt karácsonyi hangulat megteremtéséhez használj 100%-os illóolajokat. Amellett, hogy kellemes illatot varázsol a lakásba hangulatjavításra és stresszoldásra az illóolajok használata közkedvelt módszer.

6. Stresszoldás vitaminokkal

A vitaminhiány először mindig pszichológiai tünetként jelentkezik. Ezek között szerepelhet például az ingerlékenység, a stressz, a harag, és hogy az ember nehezen birkózik meg az otthoni, illetve a munkahelyi problémákkal. A B-vitaminoknak, a magnéziumnak, és a C-vitaminnak stresszoldó hatása van. Mivel a vitaminok és az ásványi anyagok együtt, rendszerben fejtik ki a hatásukat, keress olyan multivitamin készítményt, ami tartalmaz legalább 500-1000 mg C-vitamint, az összes B-vitamint legalább 25 mg mennyiségben, és legalább 100-200 mg magnéziumot.

7. Ami mindig a legrosszabbkor jön: herpesz

Az ajakherpesszel kapcsolatban létezik egy megingathatatlan igazság: mindig egy fontos esemény előtti napon jelenik meg és a mérete éppen addigra lesz egy lavór mérete mire indulnánk otthonról.

Van pár fitoterápiás készítmény ami képes csökkenteni a herpeszvírus aktivizálódási képességét. Ezek alkalmankénti használata segíthet csökkenteni a rendszerességét a sebek megjelenésének. Az édesgyökér az első ami tudományosan igazoltan csökkenti az ajakherpesz kialakulásának esélyét. Hasonlóan a zsálya, a kasvirág, a citromfű, a levendula és a kurkuma is vizsgálatokban bizonyult hatékonynak. Fontos, hogy ezek általában veszély vagy mellékhatás nélkül alkalmazhatók egészséges emberek esetében, de a citromfű kivételével mindegyik képes jelentősen befolyásolni egyes gyógyszerek hatását. Figyelemmel fogyaszd őket és nem árt tájékoztatni erről az orvosod, aki a gyógyszert felírta.

8. Egy ünnepi vacsorát vagy ebédet szeretnél megúszni felszedett kilók nélkül?

Van valami, ami sokat segíthet: az evés előtt fél órával spirulina és chlorella alga fogyasztása minél nagyobb mennyiségben. 4-5 gramm spirulina és 1-2 gramm chlorella már jól megteszi. Nem csupán a kalóriákat blokkolja, hanem a bőséges étkezés során felszabaduló méreganyagoktól is megóvja.

9. Ünnepek emésztési problémák nélkül

A karácsonyi egészségtippek közt utoljára, de nem utolsósorban az emésztéssel foglalkozunk. A papaya az egyik legjobb emésztésgyorsító táplálék. A benne található enzim képes helyreállítani a bélflóra egyensúlyát, így megkönnyíti az emésztést, a legújabb kutatások szerint pedig koleszterincsökkentő és vércukor-szabályozó tulajdonsága sem elhanyagolható.

Magosi Judit szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .