Őszi kimerültség ellen

Kimerültél?

Gyakran érzed magad fáradtnak? Napjainkban az emberek egyik legnagyobb problémája a kimerültség, melynek a hátterében állhatnak igen egyszerű és hétköznapi okok, de súlyosabb egészségügyi problémák is.  Mik lehetnek ezek, és mit tehetsz a kimerültség ellen?

A kimerültséget sok esetben stressz, szorongás, depresszió, vagy immunhiányos állapot miatt idült fertőzés idézi elő. Cukorbetegség, a pajzsmirigy vagy a mellékvese hormontermelésének zavara, de szív-, máj- vagy vesebetegség is okozhatja. Nők esetében kimerültséget okozhatja a hormonszintek ingadozása a terhesség idején vagy a változás korában, és az erős havi vérzések miatt fellépő vérszegénység is.

Aki huzamosabb ideje szenved a kimerültség tüneteitől, annak érdemes beszereznie a következő gyógynövényeket és vitaminokat. Garantáltan segíteni fognak. A gyógynövényeket akár tea formájában is fogyaszthatod, így nem csak egy rutinos napi mozdulat lesz a kapszulák bekapkodása, hanem egy finom ital formájában fogyaszthatod el.

Célszerű a feltöltődést vitaminokkal és gyógynövényekkel kezdeni. Ha a fáradtság érzése nem enyhül, egészítsd ki napi adagod magnéziummal, és halolajjal.

Vitaminok, ásványi anyagok a kimerültség ellen

B-komplex vitamin erősíti az immunrendszert és az idegrendszert. Megvéd a stresszhatásoktól, és megnyugtatja az idegeket. Javítja a baktériumok és vírusok elleni védekezésben szerepet játszó fehérvérsejtek hatékonyságát. Nem utolsó sorban segíthet kimerültség ellen.

C-vitamin szintén fontos, mivel erősíti az immunrendszert, elősegíti a szövetek gyógyulását, és javítja a stresszhormonok szintjét szabályozó mellékvese funkcióját. Próbáld ki, hogy elfogyasztasz napi 4-5 grammot, és figyeld a változást. Magad is meg fogsz lepődni azon, hogy mennyire fitt és energikus leszel.

A D-vitamin nélkülözhetetlen az erős csontokhoz, és az immunrendszer egészségéhez, ám hiánya befolyásolja az energiaszintünket és a hangulatunkat is. A D-vitamin a bőrünket ért napsugárzás hatására jönne létre, amennyiben eleget, és megfelelő időben tartózkodnánk napon. Sajnos a legtöbb ember egész évben D-vitamin hiányos. Ez lehet az oka annak is sok esetben, ha valaki fáradtnak és kedvetlennek érzi magát. Ez még erősebben jelentkezik ősszel és télen, amikor annyi napfény sem éri a bőrünket mint nyáron. Ezért tapasztalják sokan, hogy kicsit fáradtabbak és depressziósabbak az őszi-téli hónapokban.

Egyes estekben enyhe magnéziumhiány is okozhatja a fáradtságot. A magnézium az egészség megőrzése szempontjából az egyik legfontosabb ásványi anyag. Vizsgálatok támasztják alá, hogy amellett, hogy több, mint 300 enzimreakcióhoz szükséges, több idült betegség megelőzésében vagy kezelésében is szerepe lehet.

Nők esetében a havi vérzések miatt kialakuló vashiány miatt léphet fel a fáradtság érzése. A vérszegénység egy olyan hiánybetegség, aminek hatása van a test minden más szervére, emiatt fontos kezelni annak ellenére, hogy mint alapbetegség nem okoz elviselhetetlen tüneteket. A mindennapos fáradtságérzet, az általános gyengeségérzet a test egészét illetően már jó támpont akkor is, ha valaki nem ellenőrizteti rendszeresen a laborban a vérének hemoglobin szintjét. Amikor már a bőr kezd fakó sárgássá válni, akkora már veszélyes szinten van a vér állapota. Amennyiben a vérszegénység tüneteit fedezed fel magadon, szerezz be egy korszerű vaskészítményt!

Plusz egy tipp

Ha valaki túl sok kávét fogyaszt, előfordulhat, hogy azt a fáradtságot, ami ellen küzd, az elszenvedett káliumveszteség okozza. A kávé, alkohol, cukor, és a vizelethajtó gyógyszerek ugyanis a kálium ellenségei, kiürítik a szervezetből. Aki ilyen dolgokat fogyaszt, annak fokozott figyelemmel kell lennie a megfelelő káliumbevitelre.

Gyógynövények

A maca gyökér köztudottan segíti az egészséges energiaszint megtartását, hatékony gyógynövény a kimerültség ellen. Ezen kívül hatékony állóképesség javító, valamint a jobb érzelmi állapot elősegítésére is használják. Az egyik legelőnyösebb tulajdonsága a hormonháztartásra gyakorolt szabályozó, serkentő és kiegyensúlyozó hatása úgy a férfiak, mint a nők esetében. Nem jobb vagy rosszabb a hatása egyik nemre nézve sem.

A ginzeng a másik természetes energiaszint növelő, amit érdemes megemlítenünk. A koffeinnel ellentétben nem okoz hangulati hullámzást, hanem éppen ellenkezőleg; kiegyenlíti, harmonizálja a szervezet energia egyensúlyát.

Egyéb tápanyagok

Az immunrendszer és az idegrendszer egészséges működéséhez szükséges esszenciális zsírsavakat halolaj formájában veheted magadhoz. A legjobb természetesen az, ha hetente több alkalommal fogyasztasz halat, az elegendő mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaz. Ha ezt nem tudod kivitelezni, szerezz be egy jó minőségű halolaj kiegészítőt.

Szerezz be a korodnak és életmódodnak megfelelő, magas hatóanyag tartalmú vitamin és ásványi anyag összeállítást, mely bőségesen tartalmazza a szükséges tápanyagokat! Töltődj fel, és hozd magad csúcsformába ősszel is!

rendel

Magosi Judit szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .