A legfontosabb tápanyagok nőknek

Egy nőnek a mindennapi életben sok helyen kell megfelelnie. A munkahely, a gyereknevelés, az otthon rendben tartása. Ezért nagyon fontos, hogy a nők hozzájussanak a megfelelő mennyiségű tápanyagokhoz. Vannak olyan tápanyagok nőknek, illetve táplálék kiegészítők, amelyek kiemelten fontosak.

Kifejezetten fontos tápanyagok nőknek

D-vitamin:

A csont és az immunrendszer támogatásához D-vitaminra van szükség, de ezen kívül még számos más területet támogat ez a vitamin. D-vitamint a szervezet állít elő napfény hatására. Viszont sokan nem jutnak elegendő napfényhez, így a szervezet sokszor nem jut elegendő D-vitaminhoz. Egyes tanulmányok minimum napi 2000NE D-vitamin kiegészítést ajánl. Különböző D-vitamin kiegészítőkkel ez a mennyiség pótolható.

Kalcium:

A kalcium alapvető tápanyag a csontok számára. Természetes formában megtalálható a tejtermékekben és zöldségekben. A csontok egészségének fenntartása mellett a kalcium segít javítani a hangulatot és a PMS – premenstruációs szindrómát is. A leghatékonyabb formája a kalcium-citrát. Figyelem! Mivel a kalciumot sosem alkalmazhatjuk magnézium nélkül, az 1:2 arányú magnéziumot is tartalmazó citrát formát keresse.

Magnézium:

A múlt évszázad fordulója óta lecsökkent a talaj magnézium tartalma. Ez mellett a feldolgozott élelmiszerek és a készételek fogyasztása oda vezetett, hogy fokozódott az ásványi anyagok hiánya a szervezetben. A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag, számos biokémiai folyamathoz nélkülözhetetlen, rész vesz több száz enzim működésének szabályzásában, valamint a D-vitamin hasznosulásához is szükséges. Nőknek különösen fontos, mivel nemcsak a stressz tüneteit csökkenti, hanem segít a menstruációt megelőző időszakban enyhíteni a hangulatingadozást és a fejfájásokat.

B-vitaminok:

A B-vitaminok természetes energetizáló hatásúak. Hangulatjavító és támogatja az immunrendszert. Reggelente egy B-komplex vitamin és a szervezet egész nap energikusabbá válik, kevésbé lesz stresszes és feszült.

Omega-3:

Az omega-3 esszenciális zsírsavakkal támogatja a szív egészségét. Tanulmányok kimutatták, hogy az omega-3 segít az egészséges koleszterinszint fenntartásában. Az omega-3 kiegészítők nem csak a szívre vannak jótékony hatással, hanem az ízületekre és a a bőr egészségére is.

Vas:

Manapság a nők 80%-a vashiányos és nem jut elegendő vashoz az étrendjéből. Az emésztőrendszerbe jutó gabona vastartalmának körülbelül 5 százaléka képes felszívódni és ez elmondható a legtöbb, elvileg magas vastartalmú növényi vasforrásról. Az állati eredetű fehérjék vastartamának a legjobb a hasznosulása, de ez is mindössze 30 százalék körül mozog az étel elkészítési módjától függően. Nőknek különösen fontos a megfelelő vaspótlás , hiszem egyetlen menstruációs nap 1-2mg vasvesztéssel jár, míg a szülés és szoptatás gyermekenként 700-900mg vasveszteséggel jár. A pótlása rendszeres odafigyelést, mérést és korszerű vaskészítményeket igényel étrendkiegészítésként.

Tőzegáfonya:

A természet a tőzegáfonyát mintha egyesen a nőknek találta volna ki. A tőzegáfonyában lévő tápanyagok nőknek kifejezetten hasznosak. Nem véletlen, hogy már régóta használják a népi gyógyászatban a húgyúti betegségek gyógyításában. Legtöbbször a nőknél fordulnak elő télen a hideg miatt felfázásos betegségek, a nyáron pedig a strandszezon alatt a fertőzések. Ha valaki tőzegáfonyát fogyaszt, akkor megnő a szervezetében a hippursav nevű anyag termelődése, ami a húgyúti rendszerben antibakteriális hatást fejt ki, ez pedig gátolja az ott lévő baktériumok szaporodását. A tőzegáfonya magas kálium-tartalma serkenti a vese működését, ezzel pedig gyorsítja a méreganyagok távozását. Ezért fogyasszon tőzegáfonyát télen-nyáron!

Forrás: swanson; naturhirek

 

Magosi Judit szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .