A stresszmentes reggelek 6 szabálya

Induljon jól a nap

Szeretne minden nap úgy kelni, hogy nagyban hozzájáruljon egy remek nap elindításához? Ön az a fajta ember, aki ébredés után vígan üdvözli az első napsugarat, és stresszmentes reggelek jellemzőek minden hétköznap, olajozottan megy a készülődés? Amennyiben Ön az átlaghoz tartozik, akkor most azt válaszolta, hogy: “… az attól függ…”

De mitől függ a reggeli első óra, ami nagyban meghatározhatja az egész napjának sikerét?

A reggeli ébredés és az első óra érzelmi szintje képes rányomni a bélyegét az egész utána következő napra. Egy stresszes kezdés képes az egész napot egy kicsivel stresszesebbé tenni és ezzel a hasznos teljesítményt csökkenteni. Ezzel éppen ellenkezőleg, egy laza ébredés és készülődés, a stresszmentes reggelek képesek simábbá tenni a napközben ránk váró problémákat. A gond csupán az, hogy a mai reggel a tegnapi estén alapult.

Amennyiben pár egyszerű dolgot elrendezünk még előző este, felbecsülhetetlen értéket tudunk létrehozni magunknak másnapra.

Összegyűjtöttünk ezek közül hatot:

  1. 1. Aludjon jobban elektronikus eszközök nélkül!

    Manapság a legtöbb ember egy olyan szobában alszik, ami világít, mint egy karácsonyfa. Az ébresztőóra élénkpirosban mutatja az időt. A mobiltelefon töltődik. A számítógép éppen letölt valamit az Internetről, ezért bekapcsolva maradt. A DVD vagy órája pislákolva mutatja a 12:00-át, mert sosem állítottuk be pontos időre.  Minden egyes energiaforrás a közelünkben vesz egy kicsi vámot az alvásminőségünkből, miközben több különféle fajta sugárzással bombáz minket, amikor alszunk. Távolítsa el ezeket a hálószobájából! Aludjon ezek nélkül és kipihentebben fog ébredni reggel.

  2. 2. Készítse elő este, mit fog felvenni másnap reggel.

  3. A legtöbbünknek reggel sosem ugrik a kezébe az éppen megfelelő ruha. A még meg nem száradt póló, a nadrág, az ing vagy blúz, amit vasalni kellene, vagy nem ott van ahova emlékeink szerint tettük. Amennyiben ezt előző este kikészítenénk, rengeteg időnk lenne arra, hogy rájöjjünk, hogy valami hiányzik. Érdekes módon, ez előző este nem okoz stresszt, csak másnap reggel. Az időjárást úgyis mindenki tudja már másnapra. Készítse ki Ön is a ruháját előző este. Naponta 2-5 percet is megtakaríthat vele.
  4. 3. Szintén rendezze össze a másnapi dolgait, amiket el kell vinnie magával.

  5. Ha használ aktatáskát, vagy hölgyek kézitáskát, akkor tegyék bele a másnap szükséges dolgaikat, és ha esetleg egy bemutatót kell tartaniuk, azt is érdemes átolvasni este és betenni, nehogy másnap reggel otthon maradjon. Kivel nem fordult elő még ez?
  6. 4. Tegye a kulcsát az ajtózárba.

  7. Aki naponta egy percet keresgéli a kulcsát  az  évente majdnem egy munkanapot tölt kulcskereséssel. Remek nem? Tegye a kulcsot az ajtó közelébe este. Elkerül vele egy csomó másnapi macerát.
  8. Betegre ettük magunkat 5. Készítse elő a reggelijét.

  9. Amennyire lehet, automatizálja a reggelijét. A kihagyott reggeli étkezés csökkent energiaszintet és gyengébb szellemi teljesítőképességet eredményez a nap során. Viszont az útközben bekapott reggeli általában rossz minőségű és nem kívánt dolgokat eredményez hosszabb távon. Az extra kalóriák felesleges súlytöbbletet fognak eredményezni, a vitaminok hiánya pedig krónikus betegségeket. Ha nincs ötlete egy gyors és egészséges reggelihez, akkor most adunk egyet. 2 percet vesz igénybe és tele van olyan tápanyagokkal, amikre szükség van a nap során. Hogyan készítsük el 2 perc alatt a világ egyik legjobb reggelijét? A receptet megtalálja ebben a könyvben: Demecs István: Betegre ettük magunkat.
  10. 6.Amennyiben vannak gyerekek, segítsen elkészülni nekik.

  11. A stresszmentes reggelek érdekében a gyerekek másnapi ruháját és tízóraiját is segítsünk elkészíteni előző este. Ez megkímélheti a másnapi őrjítő telefonhívásoktól: „…Anyaaa, vagy Apaaa! Nem láttad a ….”

A fenti ötletek egyike sem vesz el túl sok időt az ember estéjéből, de felbecsülhetetlenül hasznos perceket vagy félórákat lehet nyerni velük másnap reggel. Ezek így együtt egy sima kellemes ébredést eredményeznek minden nap és segítenek stressz-mentesíteni a napunkat.

 

 

Magosi Judit szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .