Ez tényleg segít a fogyásban?

Az L-karnitin segít a fogyásban?

Az L-karnitin egy hatékony segítség a tavaszi diéták és a testsúly-kontroll programok idején. A fokozottabb zsírégetést támogatja, de elsősorban testmozgással együtt alkalmazva. azon felül, hogy segít a fogyásban, számos kedvező tulajdonsága van.

Az L-karnitin hatásmechanizmusának lényege, hogy a kardioedzés során a sejtekből felszabaduló zsírokat az energiafelhasználás helyére szállítja. Az L-karnitin maga a szállítóeszköz. Minél több L-karnitint viszünk be, annál több felszabadult zsírt tud a szervezet energiaként felhasználni. A zsírt a sejtekből a sportolás által fel kell szabadítani és biztosítani kell a megfelelő mennyiségű L-karnitint, hogy azok valóban el is égjenek. Az L-karnitint az edzés megkezdése előtt körülbelül fél órával kell fogyasztani. Egyes kutatások eredményei világosan kimutatják az L-karnitin pozitív hatását, ha azt erős testi megterhelés előtt veszik be.

Az L-karnitin

  • ✓ javítja a kitartást
  • ✓ segít növelni a testi teljesítőképességet
  • ✓ megsokszorozza az izomban értékesülő energiát
  • ✓ gyorsítja a zsírok elégését
  • ✓ javítja a mérgező anyagcsere-termékek kiválasztását
  • ✓ lerövidíti a regenerációt

Ha eddig nem volt energiája végigcsinálni egy kb. egy órás edzést, akkor mindenképpen érdemes kipróbálni. Segítségével a test terhelhetősége megnő, ezáltal könnyebben fog menni az edzés is. Teljesen mindegy, hogy aerobikról, kocogásról, úszásról, vagy milyen sportról beszélünk, a lényeg az, hogy tovább és jobban fogja bírni, ha előtte L-karnitint fogyaszt. És ugye aktívabb sportolás esetén a zsírt is nagyobb hatékonysággal égeti a szervezet.Így segít a fogyásban az L-karnitin.

Elsőre nehéz elhinni, hogy az edzés időtartama megnőhet csupán azáltal, hogy L-karnitint eszik az ember, mivel kevésbé fárad el, ám az elmúlt években nem véletlenül lett a sportolók egyik legnépszerűbb kiegészítője az L-karnitin. Edzés előtt 1000-2000mg-os adagokban célszerű fogyasztani.

Természetes formában a húsokban található meg, ezek közül is marhahúsban van a legnagyobb mennyiségben. Ez nagyjából 100g/90 mg-ot jelent.

Az L-karnitin tehát nem egy csodaszer. Viszont megfelelő étkezés, és rendszeres sportolás mellett megfelelően alkalmazva lényegesen sokat segíthet a cél elérésében.

diéta

Magosi Judit szerzőről

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .