A C-vitamin hiány 6 figyelmeztető jele

A C-vitamin hiányának jelei

Azt mindenki tudja, hogy a C-vitamin erősíti az immunrendszert, hozzájárul a keringési rendszer egészséges működéséhez, segít elkerülni a betegségeket és hozzájárul szinte az egész szervezet működésének fenntartásához. Hiánya komoly problémákat okozhat. Mik a C-vitamin hiány jelei?

A lista korántsem teljes, de van néhány látványos figyelmeztető tünete , ha a C-vitamin hiány veszélyes szintet ér el.

Hangulat-ingadozások

A C-vitamin hiány befolyásolja az ember érzelmi állapotát, ilyenkor az ember indulatos, könnyen  kihozható a sodrából, még ha egyébként ez nem is jellemző rá.

Fáradtság

Azok az emberek, akik C-vitamin hiányban szenvednek, gyakran számolnak be fáradtságról, még egy kiadós éjszakai alvás után is. Habár a fáradság többféle tápanyaghiány, vagy betegség tünete is lehet, így ez alapján nem lehet azt mondani, hogy aki fáradt, annak egyedül csak C-vitamin hiánya van. Ám mivel a C-vitamin hozzájárul a fáradtság csökkentéséhez is, így nem tévedhetünk nagyot, ha az első, amit igyekszünk pótolni az a C-vitamin.

C-vitamin hiány és a különböző testi fájdalmak

A tompa, lüktető fájdalom az izmokban és / vagy az ízületekben jelezhet tápanyaghiányt is (mint pl. C-vitamin hiány), bár néha ez a tünet is észrevétlen maradhat, vagy összetéveszthető egyéb tünetekkel, mint az ízületi gyulladás.

Sérülések, zúzódások

Egy elég látványos jele, annak, ha valakinek súlyos C-vitamin hiánya van, ha könnyen megsérül. Megmagyarázhatatlan zúzódások,véraláfutások, sebek, amik lassan gyógyulnak, mind a C-vitamin hiány jelei.

Száraz haj és bőr

A száraz haj és a száraz, irritált, vöröses bőr C-vitamin hiányra utal. Ilyenkor nem elég a hajkondíciónáló, és a hidratáló krémek, ha a probléma oka C-vitamin hiány, akkor csak C-vitamin pótlással javítható. Ha megfelelő a szervezet C-vitamin szintje a krémek és hajkondíciónálók is hatékonyabban működnek.

Fertőzések

A C-vitamin nélkülözhetetlen az erős és egészséges immunrendszerhez. Hiányában könnyebben lehet elkapni fertőzéséket, megfázást, és az influenzának sincs nehéz dolga.

Mit látható a C-vitamin alkalmazását nem lehet csak az influenzára, vagy a megfázásokra korlátozni. Ennél sokkal hosszabb a listája azoknak az élettani folyamatoknak, amiben részt vesz.

Mennyi az annyi?

Sokan még mindig ragaszkodnak a „javasolt napi bevitelhez” ami nagyjából 80-90 mg körül van. Nagyjából ez a mennyiség elég ahhoz, hogy ne haljunk meg skorbutban. De vajon a skorbut kivédése egyenlő-e az optimális vitamin ellátottsággal? Mekkora a különbség a minimális és az optimális között?

Linus Pauling (kétszeres Nobel díjas) és Szent-Györgyi Albert több 1000 mg-ot javasolt naponta.

A Linus Pauling Intézet kutatásai azóta is többször alátámasztották Linus ajánlását. De ha csak az állatok C-vitamin fogyasztását, illetve önellátó termelését nézzük, akkor emberre kiszámolva a szükségletünk 2000-9000 mg is lehet naponta.

C-vitamin hiány pótlása

Magosi Judit szerzőről

One thought on “A C-vitamin hiány 6 figyelmeztető jele”

  1. Általában 3×1000 mg C lazán lemegy naponta. Nincs gond vele.
    Influenza időszakban 5-6000 mg/nap, és a munkahelyi beteg kollégákra meg csak mosolygok.
    Egyébként az orvosok meg mehetnek a sunyiba a 120mg/nap hisztijükkel. Idejétmúlt bla-bla.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .