7 tipp a téli betegségek ellen

Ők szinte soha nem betegek

Vannak, akik egyetlen tüsszentés nélkül vészelik át a téli hideg hónapokat. Baktériumoktól hemzsegő tömegben mászkálnak sértetlenül. Gyomorrontás dönti le az egész irodát – rajtuk kívül.  Szeretne Ön is közéjük tartozni? Próbáljon ki egyet-kettőt a betegségek ellen, de még jobb, ha az összeset a hét módszerből.

1. Masszázs

Tekintsen gyógyszerként a masszázsra! A legtöbb tanulmány bizonyította, hogy a masszázs csökkenti az aggodalmakat, a vérnyomást és a pulzust – és ez a három így együtt a stressz csökkenését jelenti, ami pedig arányos az immunrendszer állapotával. Ahogy Dr. Tiffany Field a University of Miami School of Medicine orvosa elmondta:

„ A stressz csökkenése növeli az immunsejtek számát”.

Melyik a legjobb masszázs? Szinte bármelyik megfelel, ami kellemes érzeteket vált ki Önből. Elég erősnek kell lennie, hogy a bőrt jól átmozgassa, de nem szabad, hogy fájdalmat okozzon. Országszerte rengeteg masszázsszalon rendelkezésünkre, van lehetőség válogatni. Érdemes többet kipróbálni és alkudni az árakból vagy bérletet vásárolni. Havonta egy masszázs elegendőnek tűnik, de aki megengedheti magának, többet is kérhet.

2. Hideg zuhany

A hidegzuhany köztudottan jót tesz a közérzetnek, és a bőrnek is. Ezen kívül javíthat az alacsony energiaszinten, a migrénes fejfájáson, a keringési problémákon és segít a nőknek úgymond bájosan öregedni. (Néhányan úgy tartják, hogy a hideg zuhany a francia nők feszes mellének a titka.) Hogyan alkalmazzuk? Kezdjük kis dózissal. A 10 perces változat inkább nyárra való. Télen egy perc is elegendő, amit mindig meleg zuhannyal fejezzünk be. Amennyiben valami diagnosztizált keringési problémával rendelkezik, konzultáljon az orvosával, mielőtt kipróbálja, mert a hidegvíz hatással lehet a vérnyomására.

3. Gyömbér

Elege van hideg őszi, téli időjárásból? Melegítse fel egyszerre a testét és a lelkét gyömbérgyökérből készült teával. Csak vágjon apróra egy ujjperc méretű gyömbért és forrázza le. Ha szükséges ízesítse steviával vagy mézzel, de a nélkül is kellemes az íze. Belülről kifelé fogja felmelegíteni a testét. A gyömbért gyakran alkalmazzák a hagyományos megfázás esetén is. Képes kiegyensúlyozni az immunrendszer működését, illetve helyrehozza annak megfelelő működését, fokozza védelmi funkcióit.

Gyömbérrel a jó emésztésésért

Évszázadokon át a gyömbért közismerten alkalmazták emésztési problémák kezelésére. Earl Mindell: Vitamin biblia című könyvében is említést tesz erről. A kutatók szerint a gyömbér egyes hatóanyagai stimulálják a emésztőrendszert erősítve ezzel az izomtónusát, és segíti az étel mozgását a tarktusban.

A fent említett gyömbéres főzetnek remek az íze és kiválóan működik. Ráadásul nem okoz hasmenést sem, ami a hagyományos hashajtókról nem mondható el.

4. Gyakori kézmosás

Felmérések szerint az emberek kevesebb, mint fele mos kezet naponta többször.  Bár kezdetben macerásnak tűnhet számon tartani a kézmosások gyakoriságát, de ha figyel rá az ember hamar komfortos szokássá válhat mindenkinek.  A kézmosás  hatékony módja az őszi meghűléses betegségek mellett még számos egyéb fertőzéses betegség megelőzésének.

Hogyan mossunk kezet?

A rendes kézmosás legalább 20 másodpercig tart. Ez idő alatt éppen két versszakot tudunk elmondani a Himnuszból. Az ennél rövidebb kézmosás érdekes módon elképzelhető , hogy éppen a fordított hatást fogja kiváltani – a meleg nedves környezet a kórokozók ideális élettere. Használjunk szappant, de feltétlenül kerüljük a divatos antibakteriális készítményeket. Ezek olyan anyagokat tartalmaznak, amik használata alkalmazkodó és ellenálló baktérium törzsek kifejlődéséhez vezethetnek. Ha nem alkalmas a helyszín egy kézmosáshoz, mert éppen egy ATM előtt áll, vagy egy tömegközlekedési eszközről szállt le, használjon alkoholos kézfertőtlenítő kendőt.

5. Fogyasszon megfázás elleni koktélt

Az igazán okos emberek nem kezelik megfázást, hanem megelőzik. Számtalan remek összeállítás bszreszhető, ami segít megelőzni a problémát.

  • • C-vitamin tartalmú italporok, melyekből szezonban érdemes napi kettőt is elfogyasztani, igen hatékonyak a betegségek ellen.
  • • Zöldségek, gyümölcsök és gyógynövények keveréke. Minél változatosabb, annál jobb. A superfood-ok közt talál ilyet.
  • • A C-vitamin és a Cink kombinációja elismerten jó a meghűléses betegségek ellen is. Amennyiben nem sikerült a megelőzés és mégis beütött a baj,  napi 80-100 mg cinket és 2000mg  C-vitamin fogyasztása látványosan lerövidíti a gyógyulás idejét.
  • • Ne feledje a téli D-vitamin pótlást! “Az influenzaszezon minden évben, akár szezonális, akár világjárványról van szó, szinte mindig december-januárban a legsúlyosabb. A járvány mindig  akkor tör ki, amikor elég sok emberben csökken kritikus szint alá a D-vitaminszint, ekkor a vírus, amely sok emberben addig is ott lapult, aktiválódik és fertőzéssel is továbbadódik.”

6. Fokhagyma a betegségek ellen

A fokhagyma gazdag antioxidánsokban, amik felerősítik az immunrendszert és csökkentik a gyulladásokat a testben. Carmia Borek professzor a Tufts Egyetemi Klinikáról Bostonból azt állítja, hogy a fokhagyma amellett, hogy a mindennapi betegségek ellen eredményes, képes segíteni olyan komoly esetekben is, mint a rák vagy a szív – és érrendszeri betegségek.

Aggódik a szag miatt? Nincs egyedül. Nem ritka az ilyen mellékhatás, ami érdekes módon nem mindenkinél jelentkezik. Általánosan elmondható, hogy napi egy gerezd fokhagyma fogyasztása biztonságos ilyen szempontból is. Amennyiben Önnek nem vált be, szerezzen be szagmentes fokhagyma kivonatot.

7. Maradjon pozitív gondolkodású

Azok az emberek, akiknek az agyi aktivitása nagyobb volt azon a területen, ami a „pozitív hozzáállással” kapcsolatos, nagyobb mennyiségben állítottak el antitesteket influenza vírussal szemben, mint mások. A kutatók az okot nem ismerik, de feltételezik, hogy „az agy kommunikál az immunrendszerrel és visszafelé”, mondta a kutatásban résztvevő Dr. Anna L. Marsland. Ellenpróbaként sikerült bizonyítaniuk, hogy a stressz hatására a résztvevők könnyebben betegedtek meg.

Hogyan legyünk „pozitívabbak”?

Amennyiben Önnek nincs ötlete, mitől lehetne a hozzáállása olyan, amitől egészségesebb lehetne, hallgasson a szakértők javaslataira. Ha már nem lehet „pozitív”, legalább ne legyen „negatív”. Ne tegyen olyan kijelentéseket, hogy „minden novemberben meg szoktam fázni, vagy „ha megfázom, egy hét kell, mire meggyógyulok”, stb…  Koncentráljon arra, amiben Ön a legjobb és arra, amikor azt csinálja. Azt fogja tapasztalni, hogy lassan átfordul a gondolkodása olyan módon, hogy az javít az Ön egészségén.

 

Vitaminok és ásványi anyagok

Magosi Judit szerzőről

One thought on “7 tipp a téli betegségek ellen”

  1. A D vitamin téli hónapokban rendkívül fontos , igy megelőzhető az influenza és más komoly betegség is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .