A magnézium jobban kezeli a depressziót, mint az antidepresszánsok

A magnézium jobb, mint az antidepresszánsok?

A Vermont Egyetemi Larner College-ban végzett táplálkozási vizsgálatban azt találták, hogy mindössze 248 mg elemi magnézium naponta a depressziós tünetek megdöbbentő visszafordításához vezetett az alanyok között. Tehát úgy tűnik a magnézium jól kezeli a depressziót. Nézzük a részleteket.

“Az új klinikai kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magnézium hatékonyan kezeli a tüneteket, biztonságosabb és könnyebb a pénztárcánk számára is, mint a vényköteles gyógyszerek

Ma már a szakértők többsége is megerősíti, hogy a magnézium biztonságosan, megfizethetően és hatékonyan kezeli a depressziót.

A magnézium számos más módon segíti a testet abban, hogy megelőzze a krónikus betegség kialakulását a szervezetben, és igen jótékony hatása van a szív- és érrendszer és az agy egészségi állapotára, a vesék működésére és még sok másra.

Több millió depressziós ember…

Bolygónkon több mint 350 millió ember szenved depresszióban, aminek hatása van a szeretteikre is. Az egyik legelterjedtebb kezelés, az SSRI antidepresszáns, kockázatos, drága, és nem igazán hatékony. Ez arra késztetett néhány kutatót, hogy alternatívákat keressen, és úgy tűnik, hogy jó megoldást találtak magnézium formájában. A magnézium ellentétben az antidepresszánsokkal, mellékhatások nélkül segít kezelni a depressziót.

Ez az ásványi anyag létfontosságú a testünk számos funkciójának, beleértve a vérnyomást, a szívritmust és a csontszilárdságot. Segít a gyulladás elleni küzdelemben is.

Ígéretes eredmény

A Vermont-i Larner Orvostudományi Egyetem kutatói ígéretes eredményt értek el a depresszióban szenvedő betegeknél a magnézium-tabletták felhasználásával végzett klinikai vizsgálatok során.

126 járóbeteg-ellátással foglalkozó klinikán végzett vizsgálatokban 12 héten át tanulmányozták az enyhe-közepes depresszióban szenvedő betegeket. Néhány résztvevőnek 248 mg magnéziumot adtak naponta 6 hétig, majd hat hétig nem kaptak, míg a kontroll csoportban nem kaptak hat hétig semmit, majd hat hétig magnéziumot kaptak. Minden résztvevő kéthetente kapott kiértékelést a depressziós tüneteikre.

Azoknál, akik az elemi magnéziumot szedték, klinikailag szignifikáns javulást figyeltek meg a szorongásos tünetek és a depresszió mértékében. A 9. betegvizsgálati kérdőívnél, amely kilenc kérdést tartalmaz a depresszió diagnosztizálására és osztályozására, a résztvevők átlagosan hat százalékkal alacsonyabb értéket értek el azon időtartam alatt, amíg a magnéziumot szedték.

És ami a legjobb, ezeket a javulások mindössze két heti magnézium szedés után tapasztalták. Emellett minden korosztály és különböző depresszióban szenvedő betegek jól tolerálták a táplálékkiegészítőket, és hasonló hatékonysági szinteket észleltek.

A magnézium és a depresszió közötti kapcsolatot már régen megállapították

Úgy tűnik, hogy egy horvát pszichiátriai kórházban végzett másik tanulmány ezt alátámasztja, amely felfedezte, hogy a sok öngyilkosságot megkísérlő betegnek veszélyesen alacsony magnéziumszintje volt. Valójában a depresszió lehet a magnéziumhiány jele, ugyanúgy, ahogy a fülcsengés, az izomgörcs, a vesekő vagy az abnormális szívműködés.

A résztvevők több mint 60 százaléka azt mondta, hogy a jövőben tervezi a magnézium felhasználását a depresszió kezelésére. A Life Extension jelentése szerint az Egyesült Államokban élő emberek 68 százaléka nem fogyasztja ezt az életfontosságú ásványi anyagot az ajánlott napi mennyiségben, míg 19 százalékuk még csak nem is tudja elérni a szükséges mennyiség felét.

Jó magnéziumforrás például a tökmag,  a brazildió, a mandula, a spenót, a kesudió, vagy a tonhal, illetve megtalálható a spirulina, vagy a chlorella algában. Sajnos ezekből nem mindenki fogyaszt eleget, és főleg nem napi szinten.

Amennyiben ezeket nem fogyasztja napi szinten, szerezze be egy jó minőségű étrend-kiegészítő formájában.

Források: vitalnord.dkScienceDaily.com; NaturalNews.com ;DailyMail.co.uk ;NaturalNews.com

Kalcium és magnézium

Névjegy Vitaminkirály (MJ)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.