Antioxidáns: jó vagy sok?

Önnek jó, vagy sok kell belőle?

Az A- vitamin, a C-vitamin, az E-vitamin és a szelén, valamint  a cink is antioxidáns tulajdonságokkal bír. Ide sorolható még a zsírok egy csoportja, az omega-3 zsírsavak is. Számos antioxidáns megtalálható egy valamirevaló multivitaminban is. Önnek mennyi és milyen antioxidánsra van szüksége?

Sokszor hallani, hogy valaki azt mondja, hogy ez “jobb antioxidáns, mint amaz…”

Mi is ez az antioxidáns-tulajdonság?

A sejteket károsító úgynevezett szabad-gyökök semlegesítése. Egy antioxidáns hatású molekula képes semlegesíteni egy szabad gyököt. Bizonyos helyzetekben (például stressz vagy betegség hatásárra) a szabad gyökök száma megnő, és a szervezet nem képes ezekkel megbirkózni. Ráadásul a szennyezett környezetből is jutnak a szervezetbe szabad-gyökök.

Ahogy látjuk, ez a tulajdonság elsősorban mennyiségi és másodsorban minőségi kérdés. Bár kétségtelenül vannak könnyebben oxidálódó anyagok, mint például az e-vitamin, de ez csak azt szabja meg, hogy melyik anyag fog először elbomlani, amikor a szabad-gyök megjelenik.

Tehát nem jó kell, hanem sok!

Különböző oxidációt gátló anyagok kombinációja nagyobb védelmet nyújt, mint az egyes tápanyagok önmagukban. Ezért a vitaminok és ásványi-anyagok mellett kombinált antioxidánskészítmény szedését is ajánlatos.

Például minden városlakónak fontos, hogy  sok c-vitamint egyen, mert az olcsó és mellette fogyasszon sok színes gyümölcsöt (meggy, málna, acerola, acai, szeder, fekete-áfonya) mert az pedig jó. A zöld tea és a szőlőlevél is remek, de azokat meg kell enni és nem csupán a forrázatukat inni, ahogy szoktuk. És hetente pár szem dió, mert annak e-vitamin és cink tartalma is kitűnő antioxidáns.

Így egyszerre lesz a szervezetében a “jó” és a “sok” oxidációt késleltető vagy gátló anyag.

Hozza magát csúcsformába szuper tápanyagokkal és vitaminokkal

 

 

 

Névjegy Vitaminkirály (MJ)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.