7 tipp, hogy túléljük az influenza szezont

Influenza szezonban a legfontosabb teendők

A hűvös időkben sokkal fontosabb, hogy vigyázzunk az egészségünkre. Ilyenkor szükség van arra, hogy megerősítsük az immunrendszerünket, így a szervezet könnyebben szembe tud nézni a megfázás és az influenza veszélyeivel. Összegyűjtöttünk néhány tippet arra, hogy szervezetünk aktív és egészséges tudjon maradni az influenza szezonban is.

  1. Elegendő folyadékbevitel

A téli időkben több időt töltünk a négy fal között és sajnos a fűtőkészülékek, hősugárzók nagyon szárítják a levegőt. Ezért is fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel. A nyálkahártya folyamatos nedvesen tartásával megakadályozható a test kiszáradása, repedezése, amely megakadályozza a vírusok, baktériumok bejutását a szervezetbe. Fontos, hogy ilyenkor se feledkezzünk meg a folyadékbevitelről. A víz mellett a hideg időkben kiváló melegítő lehet szervezetünknek egy csésze meleg tea, vagy egy tányér forró leves. A zöldségek és gyümölcsök is remek hidratálók lehetnek a bennük található folyadék miatt. Mindenképp kerüljük a túlzott alkoholfogyasztást, ugyanis az alkohol tompítja az immunrendszer működését.

  1. Influenza szezonban kiemelten fontos a D-vitamin pótlás

Az alacsony D-vitamin szint összefüggésben van szinte minden fertőzéssel. A D-vitamin valójában egy hormon, amely fontos szerepet játszik az immun-folyamatokban is. Alacsony szintje csökkenti a veleszületett immunitás részeként működő mikrobaellenes fehérjerendszer működését.

“A szezonális UV sugárzás erejének lecsökkenése ősszel véget vet a népességben a D-vitamin szintézisnek. Ettől kezdve a népességben folyamatosan csökken a D-vitaminszint. Amikor a tél folyamán ez egy kritikus szint alá csökken, akkor tör ki az influenzajárvány. John Cannell, a D-vitamin tanács elnöke a  szakirodalmi és személyes tapasztalatai alapján influenza járványban felnőtteknek napi 5000 NE-t, gyerekeknek 13 testsúly kilogrammonként 1000 NE D-vitamint pótlást javasol.” (forrás: tenyek-tevhitek)

  1. Gyümölcsök, zöldségek

A gyümölcsökben és a zöldségekben megtalálható antioxidánsok és polifenolok segítik megerősíteni az immunrendszert és hozzásegítenek a fertőzések elleni küzdelemhez is. Fogyasszunk minél több gyümölcsöt és zöldséget, a szervezet hálás lesz érte!

  1. Több probiotikum

A probiotikumokban élő mikroorganizmusokat gyakran nevezik “jó baktériumoknak”, amire a szervezetnek szüksége van. Ezt lehet fogyasztani élelmiszek formájában, de táplálékkiegészítőként is. Az ilyen készítmények laktobacilusokat tartalmaznak, amelyek meggátolják a káros mikroorganizmusok túlzott elszaporodását. A laktobacilusok száma lecsökken a helytelen táplálkozás, betegség, hasmenés, antibiotikumok vagy gyógyszerek szedése, valamint alkoholfogyasztás következtében. A probiotikumok meggátolják a különböző kórokozók, gombák elszaporodását és rendben tartja az emésztést.

  1. C-vitamin – miért és mennyi?

A C-vitamin segít harcolni a káros szabadgyökök ellen és erősítik az immunrendszert. Legfontosabb C-vitamin források a citrusfélék, kelkáposzta és a nem túl elterjedt, de rendkívül értékes superfoodok is, mint például a goji bogyó és az acerola.

“Az állatokéval ellentétben a mi szervezetünk nem képes C-vitamin előállítására. Így azt táplálkozással és táplálékkiegészítőkkel kell a testünkbe juttatnunk. A genetikának és az egyéni biokémiának köszönhetően mindenkinek más lehet a C-vitamin szükséglete. Ezen kívül mindannyian másfajta stresszhatásnak tesszük ki a szervezetünket, és persze más ételeket fogyasztunk. Ebből következik, hogy egy felnőtt egészségének megőrzéséhez szükséges mennyiségű aszkorbinsav napi 2000 és 20 000 mg között mozog. Amikor vírusos fertőzéssel kell harcolnunk, C-vitamin szükségletünk testünk immunműködésének, egy esetleges sérülés, a fertőzés, és az olyan környezeti méreganyagok függvényében, mint például a cigarettafüst, ugrásszerűen megnövekedhet. Megfelelően magas mennyiségben az aszkorbinsav megelőzheti a vírusos megbetegedést, és nagyban meggyorsíthatja a felgyógyulást az akut vírusos fertőzésből.” ( Forrás: tenyek-tevhitek)

  1. Kevesebb stressz és aktívabb testmozgás

A stressz fokozza a gyulladást a testünkben és csökkenti az immunrendszer ellenálló-képességét. Ha túlterheltnek érezzük magunkat, akkor érdemes egy stresszoldó elfoglaltságot keresnünk, hogy boldogabbá tegyük a mindennapjainkat. Erre kiváló lehetőség a testmozgás.

  1. Pihentető alvás

A kiadós alvás is segít az immunrendszerünk megerősítésében. Ügyeljünk arra, hogy mielőtt elalszunk minden elektronikai eszközt kapcsoljunk ki. A csend és a sötét segít elmélyíteni az alvást.

Vitaminok felnőtteknek

Névjegy Vitaminkirály (MJ)

3 thoughts on “7 tipp, hogy túléljük az influenza szezont”

  1. Az aszkorbinsavat már ősz óta fogyasztom, most már (átmenetileg) 1 mokkás kanállal. A D 3 vitamint az orvosom is felírhatja, így a 83-ik életévemet járva ez is pótolja a NAPFÉNYT. A mozgást pedig első helyen alkalmazom, mert a mozgás az egészség 50%-a.
    Ha javasolhatom a hálószobában a melegítő eszközön tartsunk edényben vizet, mert a tüdő, mely éjjel is dolgozik és ezzel 2-3 dl vizet párologtat el a levegőbe, pláne ha az száraz is. A hajnali felkeléskor jelentkező KÖHÖGÉS alkalmával felszakadó SLEIMET ne szégyeljük KIKÖPNI az illemhelyen, ha pedig nem akar felszakadni, 1-2 dl TISZTA VIZET eresszünk le a gyomorba, mert ezt a tiszta vizet a szervezetünk DNS programja 1/4 órán belül a legszükségesebb helyre (tüdőbe) juttatja el. Egyéb folyadékot (tea, kávé, leves, szörp) a bennük lévő adalékok miatt kb. 1-2 óra mulva juttatja el a vesénk a kívánt helyszínre. Ez a jelenlegi influenza 2 nap alatt futott át rajtam, 1 alkalommal 38,5 fokos lázzal

    Köszönöm figyelmüket.

  2. A napfényen kívűl minden fel lett sorolva ami puffaszt. Tudttam én hogy az emberi faj napfénnyel táplálkozik -.-

  3. Egy kicsit késve, de annál nagyobb lelkesedéssel olvastam végig én is ezt a történetet. Nagyon szép dolog segíteni másokon. Én sem akarom fényezni magam, de elmesélem Egyik nap a boltban egy idősebb pár bevásárolt a hétvégére. Amikor fizetniük kellett volna, nem találták a pénztárcájukat. Valahol elveszítették. Ott álltak kétségbeesve. Hogy ne maradjanak szegények élelem nélkül, kifizettem helyettük, amit vásároltak. Könnyek között hálálkodtak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.